logo logo

Aeroportul Iasi. Sau autostrada pe care nu o avem

Zilele trecute am avut ocazia de a reveni pe Aeroportul International Iasi in cadrul unei vizite organizate a bloggerilor ieseni. Am zburat de aici spre Bucuresti si Munchen, insa asta abia dupa ce a fost inaugurata pista noua, neavand sansa de a simti cum e sa aterizezi ‘mai din scurt’, asa cum imi povesteau prietenii.

www.paulpadurariu.ro © 2016 Paul Padurariu

Trupa vesela a bloggerilor ieseni, reuniti sub Kooperativa 2.0, s-au urcat intr-un autocar si au pornit plini de entuziasm spre locul care ne leaga acum cu foarte multe orase mari din Europa. Cine nu isi doreste sa ajunga la Paris, Roma, Londra sau Barcelona? Iar la ce preturi atractive exista, putini rezista tentatiei. Ajunsi acolo, am avut o discutie de aproximativ o ora cu Marius Bodea, directorul aeroportului, iar mai apoi am facut si un tur pana pe pista, acolo unde un avion era pregatit cu atentie pentru un zbor de seara. Vreti cancan-uri?

– Din toamna vom putea zbura spre Frankfurt si Madrid.
– Exista discutii pentru o cursa la Amsterdam (pe langa celebrele brownies la care viseaza toata lumea, la Iasi chiar este nevoie de o cursa acolo, fiind multe companii de acolo cu operatiuni la Iasi).
– Semenii nostri s-au reorientat si spre tarile nordice, nu doar spre Spania si Italia, asadar in 2017 speram sa avem un zbor spre una din aceste tari.
– Am lasat la urma ce era mai picant: cu putin noroc vom avea un zbor spre o tara exotica in 2017, iar aici nu discutam despre Turcia; nu am reusit sa aflam mai multe pentru a nu strica tratativele, insa cine stie, Thailanda este o destinatie cautata de foarte multi ieseni; nu, Siria nu intra la categoria tarilor exotice.

Harta refacuta_decembrie_Logo Mare

Ma bucur foarte mult sa aflu ca turismul in Iasi a crescut cu aproximativ 40% datorita dezvoltarii aeroportului. Nu cred ca surprinde pe nimeni acest lucru, daca nu reusim sa avem autostrada macar pe calea aerului sa ajunga lumea la noi. In 2015 aeroportul Iasi a trecut pe profit, nu mai depinde de nici o institutie publica si astfel, cu siguranta, altfel vor suna negocierile cu posibili noi operatori. Nici nu trebuie sa te uiti pe statistici, dar faptul ca in 2012 aveam doar Viena, iar dupa 4 ani avem 16 destinatii externe, precum si sutele de mii de pasageri, in crestere de la an la an, sunt motive mai mult decat suficiente pentru a considera ca acest ‘motoras al Iasului‘ este vazut precum autostrada care ne lipseste. Mai nou, in cazul in care nu stiati, vom avea zboruri spre Cluj si Timisoara. Tin minte si acum drumul de 9 ore cu trenul spre Cluj. Ce schimbare acum, cand vom fi acolo in mai putin de o ora. Vreti si mai mult?

– Noua cale de rulare a fost terminata in 5 zile, timp in care s-a lucrat zi si noapte.
– Pista avea termen de 2 ani pentru a fi realizata, dar stiti in cat timp a fost finalizata? Intr-un singur an.
– Terminalul 3, cel mai mare, a fost terminat in doar 6 luni.
– Estimare de peste 1 milion de pasageri in 2017.

Stiu ca totul este politizat acum, insa sincer, oricine ar fi fost acolo, daca ar fi facut treaba la fel de buna, nu ar fi fost la fel de apreciat? Aeroportul devine o zona strategica foarte importanta a Iasului, iar din planurile de dezvoltare pe urmatorii 2 ani nu am aflat decat lucruri bune. Pe langa ceea ce ne dorim cu totii, si anume noi destinatii la preturi decente, dezvoltarea acestuia va presupune o noua modificare a terminalelor, intr-atat de mult incat cineva sa poata veni la Iasi si sa isi rezolve treaba direct acolo, indiferent daca e vorba de conferinte, workshop-uri sau diverse targuri. In plus, cum va suna un nou traseu spre aeroport care sa nu mai treaca printre zecile de masini parcate la Ciric?

Viitorul suna bine, asa-i? Noi abia asteptam sa organizam un blogtrip spre Milano sau Paris. Responsabil de foto a fost Paul, iar de buna dispozitie a avut grija, ca de obicei, Andreea.

bottom

fara pareri »

Inca nu sunt comentarii. Fii tu primul :)

Spune`ti parerea

bottom